Teksten met een gouden randje, waarvan de woorden jouw verhaal vertellen

Als woorden zo belangrijk zijn, moeten ze zorgvuldig gekozen worden. Het gevoel creëren dat het over jou gaat of over het prachtige bedrijf wat je opgezet hebt. Woorden die een verhaal vertellen, die raken en voor emoties zorgen. Met veel toewijding uitgekozen voor jou, want jij bent uniek en verdient deze woorden, teksten en zinnen die ertoe doen. Voel de aantrekkingskracht, de betrokkenheid van het woord en laat de woorden een voor een zichtbaar worden en de wereld ingaan. Een wereld waar woorden tellen en vereeuwigd worden op papier en online.

De tekst maakt het verschil

Zanger en verhalenverteller Stef Bos beschreef dit onlangs op een manier zoals alleen hij dit kan. In het tv-programma Beste Zangers liet hij een prachtige vertolking horen van het lied Sterren Tellen. Aan het einde van zijn optreden, terwijl zijn publiek tot tranen was geroerd en de muziek langzaam wegstierf, voegde hij er zachtjes aan toe: “Het is niet het liedje, het is niet de zanger, het is de tekst”. Daarmee sloeg hij de spijker op zijn kop; het zijn tenslotte de woorden die het verschil maken. De tekst die overeind blijft zonder alle poespas eromheen. Die moet emotie oproepen, herkenbaarheid creëren en de ander raken. Zo neem je iemand mee in jouw verhaal.

De klantreis vol woorden

Woorden hebben vaak structuur nodig om verschil te kunnen maken. Zie het als een woorden missie naar jouw ideale klant. Er is altijd een wens, een uitdaging of een probleem waarmee ze worstelen. Om de reis naar een voldaan resultaat te kunnen maken, zijn de woorden die jij inzet van groot belang. Met jouw inlevingsvermogen ga je op onderzoek uit, net als Sherlock Holmes, om te begrijpen waar de vraag zit bij jouw doelgroep. Eenmaal gevonden wat je zocht, ga je met woorden spelen. Hierdoor zal je jouw doelgroep naar een oplossing leiden, de metamorfose. Door zorgvuldig om te gaan met unieke woorden zal jouw ideale klant terugkeren naar de bekende wereld met nieuwe inzichten en mogelijkheden. Dit is het resultaat van de oplossing.

Unieke woorden die raken

En die unieke woorden mogen best wat emotie raken. Moeten raken, zou ik bijna zeggen. Maar hoe doe je dat als je geen woordkunstenaar a la Stef Bos bent? Door in de huid van je klant te kruipen en heel specifiek te beschrijven wat hij/zij ervaart:

  • Welk probleem of uitdaging ervaart je klant op dit moment?
  • Hoe voelt hij/zij zich daarbij?
  • Wat zijn de gevolgen als alles bij hetzelfde blijft?
  • Hoe ziet de ideale situatie van jouw klant eruit?
  • Hoe draagt jouw dienst of product hieraan bij?
  • Wat gaat het je klant opleveren?
  • Zijn er gevolgen aan verbonden?
  • Hoe ervaart de klant het?

Gebruik de woorden die de ervaring, de gevoelens en emotie beschrijven.

Dat raakt. Hiermee laat je zien dat jij de klant begrijpt en betrokken bent. Je creëert het gevoel dat wát jij zegt, écht over je doelgroep gaat. Vanuit daar ontstaat de verbinding die nodig is om van een bezoeker een betalende klant te maken. Wat jij doet is niet zo uniek, wie je bent en wat je vertelt daarentegen wel.

Ga voor goud!

Ben jij opzoek naar teksten met een gouden randje, waarvan de woorden jouw verhaal vertellen? Dan ben je bij ons aan het goede adres. Onze liefde voor woorden delen wij maar al te graag met jou!

 => Wil je weten of er een storyteller in jou schuilt? Dan is de Storytelling Boost Online van Socializious echt iets voor jou. Heel november betaal je € 39,95 exclusief btw in plaats van € 75.
=> Tekstschrijver Pauline biedt jou een gratisWoordenwisseling”. In een gratis call krijg jij feedback en tips op een ingestuurde tekst. Dit kan van alles zijn zoals een blog, websitepagina of artikel. Te gek toch?!

“Het is niet je product, het is niet je dienst, het zijn de woorden die jouw tekst laten stralen.”

Deze duoblog is geschreven door Liza Roskam van Socializious & tekstschrijver Pauline Ploeg.

Socializious biedt Social Media beheer & ondersteuning, storytelling en -contentstrategie voor mkb bedrijven en ondernemers. Maakt graag van jou een storyteller en schrijft met liefde teksten voor jouw bedrijf.

Website: www.socializious.nl
E-mail: info@socializious.nl
Instagram: @socializious

Als tekstschrijver schrijft en redigeert Pauline Ploeg zowel online content als woorden op papier. Voor volwassenen én kinderen. Helpt jou met het vertellen van jouw verhaal, tilt jouw teksten naar een hoger niveau, en laat jou groeien.

Website: www.paulineploeg.nl
E-mail: info@paulineploeg.nl
Instagram: @tekstschrijver.paulineploeg

Laat een reactie achter