Gastblog

Van blog naar omzet!

Waarom blog jij? Is dat voor je naamsbekendheid? Omdat je denkt dat het nu eenmaal hoort bij online ondernemen? Of… misschien ook wel omdat je er omzet uit kunt halen? Voor veel ondernemers lijkt een blog een moetje te zijn. Iets dat je “hoort te doen” omdat het bij deze tijd hoort. En de onderwerpen waarover ze bloggen, gaan dan vaak ook van hot naar her. En
alhoewel iets schrijven beter is dan niet schrijven, is dat toch een gemiste kans.

Nieuwe klanten aantrekken
Je kunt een blog namelijk heel goed inzetten om nieuwe klanten mee aan te trekken. Mensen die geïnteresseerd zijn in jouw dienstverlening. En die passen bij jou manier van werken.

Daarvoor heb je twee belangrijke ingrediënten nodig:
* Een ideale klant
* Een goed verhaal bij je producten of diensten

Je ideale klant
Als je heel goed weet wie jou ideale klant is, en waar je die mee kunt helpen, dan kun je ook bedenken tegen welke problemen zij of hij aanloopt. Als je daar in je blogs antwoord op geeft, help je je mogelijke klant al direct verder.

Een goed verhaal bij je producten of diensten
Als je er daarnaast voor zorgt dat jouw blogs aansluiten op jouw producten, leid je de lezer vast die kant op. Zeker als je beeldend schrijft over de situaties waarin jouw producten handig zijn (zonder je te focussen op de kenmerken van dat product), spreekt dat mensen aan.

Voorbeeld: de fietsverkoper
Als jij fietsen verkoopt voor moeders, die graag veel met hun kinderen fietsen, dan richt je je blogs dus specifiek op deze doelgroep. Je kunt dan bijvoorbeeld schrijven over veilige manieren van fietsen met kinderen naast én op de fiets. Ook kun je aandacht besteden aan leuke korte routes in de omgeving van je winkel. Daarnaast kun je schrijven over handige accessoires waarmee ze hun kinderen makkelijk mee kunnen nemen, zoals fietszitjes, maar bijvoorbeeld ook een telefoonhouder voor op de fiets. Of een standaard waarmee een buggy veilig vervoerd kan worden.

Geen snufjes, maar wel inzicht
Je schrijft dus niet over de technische snufjes van de fiets, maar legt de nadruk op hoe je de problemen van je klant oplost. Je geeft de klant het idee dat je haar begrijpt.

Meer weten?
Wil je meer leren over de stappen van blog naar omzet? Kom dan eens kijken op mijn website: www.profbloggers.nl
Of neem contact met me op via Instagram: @profbloggers

Laat een reactie achter