Trioblog

Online marketing met een personal touch

We leven in een virtuele wereld, waar de behoefte méér en méér groeit naar de menselijke kant van deze online wereld. Het verhaal achter het bedrijf neemt het over van de feitelijke statistieken. Je wilt als bedrijf zichtbaar zijn en je onderscheiden door een stukje identiteit weg te geven. Juist dat maakt je uniek. Jouw online marketing moet staan als een villa tussen alle flatgebouwen.

Maak van jouw merk een villa

Hoe laat je jouw merk afsteken tussen de rest? Hoe laat je andere bedrijven in het grijs opgaan en jouw bedrijf als prachtige villa tussen de flats opdoemen? Branding op zich is al een uitdaging, laat staan online. En laat dat nou net de bittere noodzaak zijn van het heden: online opvallen. Hoe pak je dat dan aan? Wij presenteren: menselijkheid. Twee vliegen in één klap. Eén: omdat je met een menselijk gerichte marketing jouw ideale klanten op een verfrissend andere manier bereikt dan met de standaard centengerichte marketing. Hiermee alleen al onderscheidt je je. En twee: door je bedrijf persoonlijk te maken door het jouw verhaal en gezicht mee te geven, maak je je bedrijf uniek. Want hey, jij bent ook uniek toch?

Een bedrijf met karakter

Net als met huizen, heeft het ene bedrijf of merk van nature meer uitstraling dan het andere. Zo heeft de een meer charisma dan de ander. Een bepaalde aantrekkingskracht die ervoor zorgt dat jouw ideale klant naar je toe komt. Om karakter te tonen vanuit jouw missie en visie, is het belangrijk om herkenbaarheid te creëren. Dit heeft te maken met waarneming en identiteit. Dat stukje beleving geven, waar jouw doelgroep zich in herkent. Zoek de raakvlakken en speel in op de kernwaarden van je potentiële klanten. Jouw DNA moet er voor zorgen dat klanten zich met jouw bedrijf kunnen identificeren. Voor de klant ben jij de ideale oplossing toch?

Wie loopt jouw deur plat?

Ken jij jouw ‘tribe’? De mensen die van nature tot iemand als jij getrokken worden? Met wie de samenwerking zonder moeite en vlekkeloos verloopt? Dat zijn jouw ideale klanten. Ze bestaan echt, nu moeten ze nog erachter komen dat je bestaat. De meest effectieve manier om met hen in contact te komen is door te zijn waar zij zijn: online. Op welke sociale platforms zijn ze actief? Hoe googelen ze als ze een oplossing voor hun probleem zoeken? Ga los en zoek het uit, zodat ze jou ontdekken en een zucht van verlichting slaken. Eindelijk iemand die hen snapt! Die hun probleem erkent. En dat probleem ook nog voor ze oplost.  

The finishing personal touch

Wat je nooit mag vergeten is dat er maar één onderscheidende factor is voor jouw ideale klant. Hoe groot de online wereld ook is, er is maar een zoals jij. Laat jouw DNA de wereld veroveren. Geef ze van katoen met jouw personal touch!

Deze trioblog is geschreven door Liza Roskam van Socializious & Nadine en Natalie Rosien van Double Your Brand.

Socializious biedt Social Media beheer & ondersteuning, storytelling en -contentstrategie voor mkb bedrijven en ondernemers. Maakt graag van jouw een storyteller en en schrijft met liefde teksten voor jouw bedrijf.

Website: www.socializious.nl
E-mail: info@socializious.nl
Instagram: @socializious

Double Your Brand is hét online branding en marketing bureau op Scheveningen. Wij helpen je om online zichtbaar te worden en te blijven. Maar dan wel op een menselijke en persoonlijke manier. We helpen je beter gevonden te worden in Google, maken jouw nieuwe professionele website en zetten je op de kaart met Instagram. Ben jij klaar voor de toekomst?

Website: www.doubleyourbrand.nl
E-mail: info@doubleyourbrand.nl

Instagram: @doubleyourbrand

Laat een reactie achter